En afdeling af tusindkunstnere

Rikke Frier
Marketingchef, Hovedkontor

Når man jonglerer rundt med kampagner, annoncer og tryksager for flere end 50 butikker i hele landet, gælder det om at holde tungen lige i munden. Men hvis der er noget, de er gode til i marketingafdelingen, så er det at holde tungen lige i munden. Vi har en marketingafdeling for såvel erhverv som bolig og i spidsen for boligafdelingen finder du Rikke Frier, som kom til EDC Poul Erik Bech for fire år siden efter først at have jongleret med både kontormøbler og laboratorieudstyr – i overført betydning, naturligvis. Med en uddannelse som cand.merc. i bagagen landede hun derefter i en konkurrerende ejendomsmæglervirksomhed i syv år, inden der var bud efter hende hos Poul Erik Bech. Her blev hun ansat som koordinator, men allerede i løbet af det første år rykkede hun videre til at varetage posten som marketingchef.

– Jeg var så heldig at komme ind i virksomheden på et tidspunkt, hvor der var brug for mig. Det gav mig mulighed for at sætte mit fingeraftryk på marketingopgaverne og skabe en rød tråd, som signalerer ”EDC Poul Erik Bech”, uanset om du befinder dig på Nørrevold eller i Nørresundby, forklarer Rikke Frier, som sætter stor pris på at være på en arbejdsplads, hvor man har en direkte kommunikation med ledelsen og får opbakning til at tænke nye tanker indenfor den kultur, som ligger i virksomheden.

Jeg var så heldig at komme ind i virksomheden på et tidspunkt, hvor der var brug for mig. Det gav mig mulighed for at sætte mit fingeraftryk på marketingopgaverne og skabe en rød tråd, som signalerer ”EDC Poul Erik Bech.

Marketing bolig står for en række tiltag, som samlet set er med til at brande EDC Poul Erik Bech-navnet. Udover de daglige tiltag med tryksager, annoncer og tilbagevendende kampagner, står afdelingen også bag bl.a. Liebhaverkataloget, som rammer 35.000 modtagere på landsplan fem gange om året, samt en studieboligavis, som udsendes elektronisk i juni måned samt i en trykt og elektronisk udgave i august. En bred vifte af opgaver, der alle sammen skal udtænkes og koordineres med tekst, design og visuelt udtryk fra Rikke og hendes to dygtige grafikere.

– Udfordringen ved at arbejde med marketing i en virksomhed af denne størrelse er at finde balancen mellem at styre aktiviteterne fra centralt hold, men samtidig give butikkerne spillerum til at tænke selvstændige tanker, forklarer Rikke, som derfor bruger en væsentlig del af sin tid på at kommunikere med medarbejdere rundt omkring i det ganske, danske land. Men det er nu ikke et minus. Tværtimod. – Det skaber et tæt samarbejde mellem marketing og mæglerbutikkerne samt en varieret hverdag, lyder det fra Rikke Frier.