Ekstra vurderingsspecialist til erhvervscentret i Aarhus

Efterspørgslen på vurderingsrapporter og syn og skøn er stærkt stigende hos EDC Erhverv i Aarhus. Derfor er Carsten Hjorth ansat som ny vurderingsspecialist.

Der er gang i markedet for ejendomsvurderinger. Større dokumentationskrav til ejendommes markedsværdi har medført stigende efterspørgsel på vurderingsrapporter og syn og skøn-erklæringer. Derfor har EDC Erhverv Poul Erik Bech Aarhus ansat Carsten Hjorth til at supplere den nuværende vurderingschef, Thomas Krogh Mathiasen.

Landsdækkende vurderingskorps

Ifølge direktør og partner i Aarhus, Søren Leth Pedersen, skal ansættelsen ses som led i Poul Erik Bech koncernens professionalisering af vurderingsområdet med opbygning af et landsdækkende vurderingskorps af vurderingsspecialister, der arbejder efter internationale RICS-standarder.

”Vi oplever en stigende efterspørgsel fra bl.a. banker, revisorer og advokater, ejendomsinvestorer og andelsboligforeninger efter eksterne eksperterklæringer på ejendomsværdier og markedslejeniveauer. Vi har derfor ønsket at udvide vores vurderingsteam og skabe et stærkt kompetencecenter i Aarhus for vurderingsrapporter, valuarvurderinger, syn og skøn og lignende rådgivningsopgaver. Vi adskiller os fra andre erhvervsmæglervirksomheder ved, at vi nu har to vurderingsspecialister i Aarhus, der udelukkende har fokus på denne type opgaver, og Carstens profil passer perfekt til det her job. Han brænder for vurderingsområdet, og han er god til det”, udtaler Søren Leth Pedersen.

Fra bankmand til mægler

Carsten Hjorth har lang og bred erfaring med ejendomsvurderinger. Han er oprindeligt uddannet i den finansielle sektor og har arbejdet som vurderingsmand hos Totalkredit og Nordea Kredit. Derudover har Carsten Hjorth i mange år arbejdet i mæglerbranchen herunder for Danbolig Erhverv og senest Nybolig Erhverv i Randers.

”Jeg vil bruge al min erfaring til at levere et godt og gennemarbejdet stykke arbejde for vores kunder. Thomas Krogh Mathiasen og jeg kan støtte, hjælpe og sparre med hinanden og dermed sikre, at alle kunder hurtigt og effektivt kan få løst deres opgaver”, fortæller Carsten Hjorth.