Digitalisering fylder mere og mere: Gå ikke glip af investeringer: Opret dig i vores Køberkartotek

Gennem de sidste mange år er digitale værktøjer blevet en fast og vigtig del af servicen til vores kunder. Vores Køberkartotek er Danmarks største med knap 10.000 kundeønsker, som vi konstant bruger mange ressourcer på at holde opdateret. Desuden introducerede vi sidste år to nye digitale produkter: Send-Min-Køber og CityFact. De digitale værktøjer er i høj grad med til at gøre forskellen for dig og dit salg.

I EDC Poul Erik Bech har vi gennem alle år brugt mange ressourcer på at digitalisere flere og flere processer i ejendomsbranchen. Derfor har vi også over en årrække introduceret forskellige digitale værktøjer, som skal hjælpe kunderne på vej. Morten Nielsen, COO i EDC Erhverv Poul Erik Bech, siger:

”Vi har opbygget Danmarks største Køber-/Lejerkartotek med knap 10.000 kundeønsker, og vi gør en dyd ud af, at det hele tiden er så opdateret som muligt. Vi bruger mange ressourcer på at opdatere det, og vi har en håndfuld medarbejdere, der ikke laver andet end løbende at holde det opdateret, da vi ved det skaber værdi og forretning.”

”I Køberkartoteket kan kunderne registrere sig og som de første få besked, når der kommer nye ejendomme til salg. Vi screener alle ejendomme for kunderne og viser de ejendomme, der matcher kundernes specifikke ønsker. Der er mange af vores sager som er off-market-sager, som dermed ikke kan findes på nettet, så alene af den grund er det en rigtig god idé at oprette sig. Kunderne øger dermed sandsynligheden for at gøre en god forretning, når de er oprettet med de rigtige oplysninger i vores Køberkartotek.”

”I det hele taget gør vi meget ud af at digitalisere vores processer for at optimere vores services til kunderne, så vi fortsætter med at investere betydeligt i IT og digitalisering. Samtidigt er det vigtigt, at vi er tilgængelige for vores kunder, så derfor er vores Kundecenter åbent alle dage hele året rundt fra 8-22. Det er et tiltag, som kunderne sætter stor pris på,” siger Morten Nielsen.

Nye digitale produkter
I 2022 lancerede EDC Poul Erik Bech to nye digitale produkter til kunderne, som ejendomsbranchen har taget rigtig fint imod. ”Ejere af erhvervsejendomme, der overvejer at sælge deres ejendomme, kan benytte sig af vores onlineværktøj: Send-min-køber. Her kan ejeren følge efterspørgslen på sin ejendom anonymt og uden forpligtelser, og kunden kan så sætte til salg, når tiden er helt rigtig. Det er vi de første i branchen, der tilbyder,” siger Morten Nielsen og fortsætter:

”Desuden introducerede vi også som de første i branchen CityFact, der er et analyseprodukt, der går i dybden med relevant ejendomsdata fra en række af de største byer herhjemme. CityFact giver således omfattende områdespecifik viden om netop din by og samler markedsdata for ejendomssegmenterne bolig, kontor, detail, lager, logistik og projektudvikling, herunder data om tomgang, markedsleje, afkastkrav, udviklingsområder, byggeaktivitet etc. Det har mange af vores kunder benyttet sig af, og ønsker vores kunder endnu mere specifik viden, har vi en stærk Research & Analyse-afdeling, som udarbejder analyser til vores kunder (læs mere side 8-9, red.).”

Enormt stærkt værktøj
Sven Lyse, partner, direktør i EDC Erhverv Poul Erik Bech Syd-/Vestsjælland siger: ”Jeg har været i mæglerbranchen i nogle år, og jeg må bare sige, at vores Køberkartotek er hamrende godt, og det bliver hele tiden bedre og bedre. Det er også landets største og mest omfattende, og i min verden også klart det bedste. De mange kundeønsker er blevet meget bedre end for bare nogle år siden. Vi udvikler det hele tiden, og selvfølgelig kan det altid blive endnu bedre, endnu mere ajourført, og der er stadig mange muligheder for, at vi kan gøre det endnu bedre. Men vi bruger mange ressourcer på at holde det så opdateret som muligt.”

EDC Erhverv Poul Erik Bechs Køberkartotek bliver hele tiden bedre og bedre: ”Som mæglere har vi et stort ansvar for at sørge for, at vores kunders oplysninger og ønsker er opdaterede, da der kan ske meget i forhold til den enkelte kunde og den specifikke situation. Derfor er det en fordel, hvis kunder også selv er opmærksomme på at opdatere deres ønsker. For når vi ved, hvad de kigger efter, kan vi meget bedre hjælpe og sende relevante ejendomme til dem,” siger Sven Lyse og fortsætter:

”Der er ingen tvivl om, at vi får rigtig mange sager til salg og ikke mindst solgt pga. vores omfattende Køberkartotek. Vi har en del kunder, som ikke ønsker deres sager på Ejendomstorvet.dk, da de måske gerne vil gå lidt stille med dørene, hvis virksomheden fx skal flytte, eller de ønsker at sælge deres ejendom og fortsætte som lejere i såkaldte sales-and-lease-back handler. Her er det ekstra vigtigt for potentielle investorer at være oprettet i Køberkartoteket, da de ellers ikke vil blive præsenteret for denne type sager.”

Send-Min-Køber: God service til kunderne
Mads Dyhr, partner i EDC Erhverv Poul Erik Bech Vendsyssel, er den mægler i EDC Erhverv Poul Erik Bech, som topper listen med flest sager, hvor kunderne er tilmeldt Send-Min-Køber, og hvor sagen sidenhen er kommet til salg. Han siger:

”Først og fremmest vil jeg gerne indrømme, at jeg kunne blive endnu bedre til at bruge værktøjet. Vi skal i princippet bruge det hver eneste gang, vi er i dialog med en potentiel kunde. Men det er stadig et rimeligt nyt produkt, som vi introducerede sidste år, så det skal vi alle nok blive bedre til, og flere og flere kunder vil også få øjnene op for mulighederne. Det er rigtig godt for de kunder, som måske ikke lige er helt klar til at sætte til salg på det givne tidspunkt, så de kan følge med i, om der er interesse.”

”Send-Min-Køber er et supergodt produkt, og det er genialt og en ekstra god service, som vi kan tilbyde vores kunder. Jeg har kun oplevet positiv feedback fra kunderne. De er kun glade for, at de bliver tilmeldt vores service, Tilmeldte kunder får løbende besked, når vi har en køber i vores Køberkartotek, der matcher, de kriterier, som de har på deres ejendom. Det er en service, der dermed giver kunderne en god indikation på, om der er interesse for deres type ejendom, inden de sætter til salg. Vi er rigtig glade for, at så mange allerede har taget godt imod Send-Min-Køber.”

Danmarks største Køberkartotek
I EDC Erhverv har vi Danmarks største Køberkartotek, der er lokalt og digitalt forankret. Hver dag skriver nye ejendomssøgende sig op i kartoteket, og derfor er vi altid up-to-date med efterspørgslen på ejendomsmarkedet. Vi kender de ejendomssøgendes ønsker og krav, og dagligt matcher vi dem med de erhvervsejendomme, vi har til salg.

Med vores landsdækkende køberkartotek har vi en helt særlig indsigt i, hvad køberne efterspørger. Vælger du os som din partner, bliver din erhvervsejendom hurtigt og effektivt eksponeret over for interesserede købere, der søger en erhvervsejendom som din. Opret dit ønske i vores Køber-/Lejerkartotek www.edc.dk/erhvervsoenske

Tilgængeligt Køberkartotek
Er du nysgerrig på at vide, hvor mange der leder efter en erhvervsejendom som din? Vi har gjort vores køberkartotek med aktive ejendomssøgende tilgængeligt for potentielle sælgere. Du kan nemt og hurtigt selv teste, hvor mange købere der er til din ejendom i vores Køberkartotek på www.finddinkøber.dk

Send-min-Køber:
Er du nysgerrig på interessen for din ejendom?
Vil du løbende have besked, når der er nye købere, der er interesseret i en ejendom som din? Så tilmeld dig Send-min-køber. Her holder vi dig løbende orienteret, når der er nye mulige købere til din ejendom. Du er naturligvis anonym overfor en mulig køber og bestemmer selv, om du på et tidspunkt ønsker at række ud til en mulig køber.

Læs mere og tilmeldig på: www.sendminkøber.com

Morten Nielsen

COO, Erhverv
Telefon: 58588070
Mobil: 25397878
E-mail: mon@edc.dk

Sven Lyse

Partner, direktør, MDE
Telefon: 58587698
Mobil: 53605181
E-mail: sly@edc.dk

Mads Dyhr

Partner, MDE, Erhverv Vendsyssel
Telefon: 58587575
Mobil: 24216471
E-mail: mdy@edc.dk