Netto åbner ’fremtidens discountbutik’ med fokus på det sunde og nemme

En ny Nettobutik er netop åbnet på Frederikssundsvej 52 i København NV. Den nye butik er indrettet efter kædens nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen. EDC Erhverv Poul Erik Bech har stået for udlejningen af butikslejemålet, der har et etageareal på 765 m².

Med festlig hornmusik, fælles Netto-sang og rød løber åbnede en helt ny Netto på Frederikssundsvej 52 d. 3. december. “Velkommen til fremtidens discountbutik,” lød det i åbningstalen, inden snoren blev klippet, og de mange fremmødte kunder kunne bevæge sig indenfor. Den nye butik i Nordvest adskiller sig fra en typisk Netto, da den er en af de i alt 170 butikker, som enten er blevet bygget eller renoveret for at passe til kædens helt nye butikskoncept. Senior Projektchef i Salling Group, Jesper Karmark, fortæller:

“I fremtidens discountbutik har både indretning og look-and-feel fået et gennemgribende løft. De nye butikker er i endnu højere grad indrettet efter kundernes efterspørgsel, og derfor spiller frugt- og grønt-afdelingen en bærende rolle, ligesom convenience-varer har egen sektion, så det er ligetil for alle at finde de nemme måltider. Danskerne efterspørger nemlig i langt højere grad både det sunde og det nemme.”

“Vi har også lavet justeringer i forhold til facadeskiltning, da den gule foliering nu ikke fylder vinduerne, så der kan komme mere dagslys ind. Derudover vil butikkerne opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret. Kernen i vores nye koncept er dog stadig det, som vores kunder kender os for – nemlig gode varer til de bedste priser. Ændringerne er blevet taget rigtig godt imod i de andre fornyede butikker, så jeg er sikker på, at beboerne i Nordvest også bliver glade for den opgraderede version af den klassiske Nettobutik,” siger Jesper Karmark med et smil på læben.

Alene i 2020 har Netto investeret over en milliard i de nye butikker. Discountkædens målsætning er, at samtlige 519 butikker skal forvandles, så de med udgangen af 2025 står klar i det nye koncept.

En stor butik med optimal placering

Indtil for ganske nyligt lå der en Nettobutik få hundrede meter nede ad vejen fra den nye adresse. Men butikken blev flyttet, da det nye lejemål passer bedre til kædens behov:

“Den tidligere butik klarede sig godt, men den var noget mindre, og den var tungere at drifte, da vi havde lager i kælderen. Derfor blev jeg meget interesseret, da Steffen Falch fra EDC Erhverv Poul Erik Bech viste mig lokalerne på den nye adresse og foreslog, at man kunne inddrage nabolejemålet og gården, så stedet kunne komme til at indfri alle vores behov. I den nye butik har vi bygget lager i stueetagen og et stort, rummeligt salgsareal, der passer godt til vores nye koncept med en rolig kundeoplevelse. Vi har haft et fint samarbejde med Steffen, og vi ser frem til flere lignende sager,” siger Jesper Karmark fra Salling Group.

I alt ligger der fire Netto-butikker på Frederikssundsvej. Steffen Falch, EDC Erhverv Poul Erik Bech København, siger: “Det er altid en fornøjelse at vise vores kunder nye lokaler, som kan være med til at udvikle dem og ikke mindst se, hvad det kan blive til, når vi står her ved åbningen af butikken. Nettos nye lejemål er stort og pænt og har god synlighed på hjørnet af Frederikssundsvej og Brofogedvej.”

“Derudover ligger det i et tætbefolket område, og derfor klarer supermarkederne sig generelt rigtig godt i området. Det har været en fornøjelse løbende at følge med i forvandlingen af lejemålet og nu til åbningen at se en rigtig flot butik fyldt med mennesker. Det er samtidig spændende at se, hvordan discount-butikkerne udvikler sig for at give kunderne endnu bedre oplevelser, når de handler dagligvarer.”